Nový bateriový modul je spojen s vylepšeným elektromotorem na přední nápravě – nyní o výkonu 150 kW (nárůst o 16 kW) – propůjčujícím vozu působivé akcelerační schopnosti. Inteligentní pohon všech kol se pyšní ve své třídě špičkovým celkovým výkonem 304 koní, a umožňuje tak akcelerovat z 0 na 100 km/h za 5,8 sekundy.
Kromě lepší jízdní dynamiky zajišťuje i spolehlivý a konzistentní výkon za náročných podmínek díky vylepšenému systému chlazení. Systém regulace teploty automaticky přepíná mezi chladicími okruhy v závislosti na provozních podmínkách, a udržuje tak ideální teplotu baterie ve prospěch optimální účinnosti. Zároveň zajišťuje optimální fungování i při nabíjení v chladném počasí.
Nová generace plug-in hybridního systému kromě vylepšení výkonu a nabíjení přispívá k lepší jízdní dynamice díky nižšímu těžišti a zvýšené tuhosti karoserie, čehož bylo dosaženo zabudováním baterie do prostoru pod podlahou. Toho bylo dosaženo zástavbou DC měniče do jednotky řízení energie (PCU), která je nyní menší a stala se součástí převodovky.
Geo-fencing pro ještě větší úsporu
Zcela nová plug-in hybridní RAV4 chytře využívá elektrický dojezd pomocí zónového monitorování (geo-fencing), kdy vůz sám optimalizuje jízdu v režimu EV podle konkrétních podmínek trasy. Díky propojení dopravních informací dodávaných v reálném čase prostřednictvím cloudové navigace s informacemi o obvyklých trasách vozidla a jízdním stylu řidiče je systém schopen automaticky přepínat mezi hybridním a elektrickým režimem, aby zajistil optimální dojezd. Pokud se cíl nachází v nízkoemisní zóně nebo vyžaduje průjezd takovým místem, technologie zónového monitorování zajistí dostatečné nabití pro jízdu v režimu EV.
U Toyoty RAV4 v plug-in hybridním provedení je pod označením RAV4 Plug-in Hybrid 270 poprvé k dispozici verze s pohonem samotných předních kol, aby byly vylepšené technologie elektrifikace dostupnější širší skupině zájemců. V tomto případě činí maximální výkon 268 koní.
Z nejnovějších technologií značky těží i nová Toyota RAV4 v klasickém hybridním provedení. Zlepšením převodovky, jednotky řízení energie, baterie a dalších komponent se zvýšil výkon motoru, což zajišťuje plynulou akceleraci a dynamické rozjezdy s přímou odezvou řízení. Verze s pohonem všech kol AWD-i (pod označením RAV4 Hybrid 220) nyní poskytuje celkový výkon 191 koní a verze s pohonem samotných předních kol (pod označením RAV4 Hybrid 220) nabízí výkon 183 koní.
Nechybí oblíbená výbava GR Sport
RAV4 bude od začátku připravena také v provedení GR Sport, které přináší zážitek z dynamičtější jízdy a sofistikovaný charakter inspirovaný motorsportem. O 20 mm širší rozchod kol tu jde ruku v ruce s vysoce výkonnými tlumiči, zesílenou výztuhou zadní nápravy a jinak odladěným systémem odpružení a posilovače řízení ve prospěch stabilnější jízdy a většího zapojení řidiče do děje.